Prvi kontinenti u našoj galaksiji stariji su pet milijardi godina od onih na Zemlji, veruju naučnici

Dve zvezde u Mlečnom putu imaju planete sa možda razvijenijim biosferama nego naša planeta, smatra Džejn Grivs sa Univerziteta u Kardifu

galaksija, mlečni put Foto: Pixabay

Najstariji kontinenti u našoj galaksiji pojavili su se oko pet milijardi godina ranije nego na Zemlju, nagoveštava novo istraživanje. To znači da u Mlečnom putu postoji više planeta na kojima bi mogao da postoji život i to mnogo duže nego na našoj planeti, navodi Space.com.

Astrobiolozi misle da planete moraju da imaju neke određene karakteristike da bi na njima bio moguć život: kiseonik u atmosferi, nešto što bi štitilo organizme od opasne radijacije zvezda i voda u tečnom stanju. Iako velika zemljana masa nije neophodna za nastanak života, mnogi veruju da Zemlja pokazuje da su kontinenti važni za njegov razvoj i dugoročni opstanak.

Džejn Grivs, astronom sa Univerziteta u Kardifu, u Britaniji, zapitala se se kada su se prvi kontinenti pojavili na planetama u našoj galaksiji. Ispostavilo se da su kontinenti na najmanje dve planete, a možda i život, nastali četiri ili pet milijardi godina pre nego na Zemlji.

- Potencijalno, ako je neka planeta započela razvoj pet milijardi godina ranije nego na našoj planeti, ona bi potencijalno mogla da ima život mnogo razvijeniji nego na Zemlji – napisala je Grivova u studiji objavljenoj u žurnalu Research Notes of the American Astronomical Society.

Grivsova je otkrila da su prvi kontinenti na planetama koje kruže oko zvezda sličnih Suncu nastali oko dve milijarde godina ranije nego na Zemlji. Primer toga je zvezda HD 4614, oko 20 svetlosnih godina udaljena od Zemlje. Međutim, dve egzoplanete se izdvajaju. One kruže oko zvezda malo manjih od Sunca – HD 76932 i HD 201891, udaljenih od nas između 70 i 100 svetlosnih godina. Grivsova veruje da u one mogle da razviju kontinente pet milijardi godina pre nego Zemlja.

- Moj uzorak bilo je samo 29 zvezda, a u proceni šanse za razvoj života, postoje bar dva sistema koja mogu da imaju biosfere razvijenije nego na Zemlji – napisala je ona.

(Telegraf Nauka/Space.com)