Najmlađi kineski astronauti poleteli ka „Nebeskoj palati“

Letelica sa trojicom tajkonauta lansirana je iz pustinje Gobi u 5.14 sati

Kineski astronauti Lansiranje... Foto: Li Gang / Xinhua News / Profimedia

Najmlađa posada kineske svemirske stanice Tjangong poletela je danas ka orbiti, javio je Space.com. Raketa „Dugi marš 2F“ lansirana je iz svemirskog centra u pustinji Gobi danas u 5.14 po našem vremenu.

Oko 10 minuta nakon poletanja, svemirska letelica odvojila se od rakete, a Kineska nacionalna svemirska administracija saopštila je da je lansiranje bilo „potpuno uspešno“.

U raketi je posada Šenžou-17, koju čine komandir misije Tang Hongbo (48), veteran misije Šenžou-12, i bivši borbeni piloti Tang Šenđije (34) i Đijang Šinlin (35). Zajedno, oni su najmlađa posada koja će boraviti na Tjangongu ili, u prevodu, „Nebeskoj palati“. Do stanice bi trebalo da stignu tokom današnjeg dana.

Kineski astronauti Ispraćaj tajkonauta... Foto: Li Gang / Xinhua News / Profimedia

- Ova svemirska stanica je druga kuća za nas na putu sa Zemljeo do svemira. Da bih se vratio u svemir posle dve godine, ja sam morao potpuno da se fizički i mentalno oporavim, a da nastavim učenje i trening – rekao je Tang pred poletanje, a prenosi Space.com.

U orbiti će ih dočekati tročlana posada Đing Hajpeng, Žu Jengžu i Gui Hajčao. Zanimljivo je da su ta trojica astronauta nedavno direktno iz svemira odgovarala na pitanja koja su im postavili učenici iz Srbije. Film „Direktno iz svemira, u kome su trojica tajkonauta odgovarala našim đacima, prikazan je juče, u sredu, na štandu Centra za promociju nauke na Međunarodnom sajmu knjiga u Beogradu, a Telegraf Nauka je pisao o tome šta su ih sve srpski školarci pitali.

Centar za promociju nauke, Sajam knjiga Tajkonauti koji su trenutno u stanici Tjangong... Foto: Nikola Tomić