Ruski modul Nauka prestao da izbacuje amonijak: Astronauti oprezni, otkazane svemirske šetnje

NASA navodi da astronauti nisu bili ni u kakvoj opasnosti, ali je otkazala misije planirane za 12. i 20. oktobar

Međunarodna svemirska stanica Međunarodna svemirska stanica... Foto: NASA / Zuma Press / Profimedia

Curenje rashladne tečnosti iz ruskog modula Nauka na Međunarodnoj svemirskoj stanici prestalo je dva dana nakon što je otkriveno, objavila je američka agencija NASA, a prenosi LiveScience.

Astronauti na svemirskoj stanici „nisu bili ni u kakvoj opasnosti“ zbog curenja koje je detektovano u ponedeljak, navela je NASA. Uprkos tim tvrdnjama, koje je dao i ruski Roskosmos, NASA je otkazala svemirske šetnje zakazane za 12. i 20. oktobar dok naučnici sa Zemlje proučavaju situaciju. Kako LiveScience dodaje, amonijak koji je curio, toliko je opasan da bi mogao da je oprez neophodan.

Kako je Telegraf Nauka pisao, curenje amonijaka primećeno je u ponedeljak i to iz kontrolne sobe NASA u Hjustonu.

- Na modulu Nauka došlo je do curenja spoljnog, rezervnog kola za hlađenje, koje je dostavljeno na stanicu 2012. Glavno kolo za kontrolu temperature operiše normalno i pruža normalne uslove za život u modulu. Ni posada, ni stanica nisu u opasnosti – saopštio je tada Roskosmos na Telegramu.

Američka agencija NASA je potvrdila incident naglašavajući da niko od astronauta na stanici nije ni u jednom trenutku bio u opasnosti.

Ipak, ovo je treće curenje opasnih materijala iz ruskih letelica ili delova stanice ove godine, pa su mnogi zabrinuti za ruski svemirski program. Kada se tome doda i propast programa Luna-25, kada se ruska sonda u avgustu raspala prilikom sletanja na Mesec, razloga za zabrinutost možda zaista ima.

(Telegraf Nauka/LiveScience)