Uslikan 1.001 izvor svetlosti u obližnjoj galaksiji: Neverovatna fotografija Malog Magelanovog oblaka

Svemirski teleskop Džejms Veb pružio je astronomima detaljan pogled na oblast dinamičnog regiona kraj Mlečnog puta

Džejms Veb Mali Magelanov oblak... Foto: NASA, ESA, CSA, STScI, N. Habel (JPL) / P. Kavanagh (Maynooth University)

Jedna od najvećih prednosti svemirskog teleskopa Džejms Veb jeste mogućnost da pruži astronomima detaljan pogled na oblasti u kojima se nove zvezde tek rađaju.

Najnoviji primer je NGC 346, najsjajniji i najveći region u kome se formiraju zvezde u Malom Magelanovom oblaku, snimljen pmoću instrumenta MIRI, saopštila je NASA. Naučnici sada imaju priliku da do neverovatnih detalja pogledaju ovaj oblak udaljen od nas 210.000 svetlosnih godina.

Mali Magelanov oblak je satelitska galaksija Mlečnog puta, vidljiva i golim okom u južnom sazvežđu Tukan.

Ova mala galaksija ima manje teških elemenata, koji nastaju nuklearnom fuzijom i eksplozijama supernova, od Mlečnog puta. Kako se kosmička prašina formira od teških elemenata poput silicijuma i kiseonika, pa su naučnici očekivali da će Malom Magelanovom oblaku nedostajati značajne količine prašine. Međutim, nova slika nastala pomoću instrumenta MIRI, kao i prethodna slika nastala pomoću instrumenta NIRC u januaru, pokazuje da postoji dovoljno prašine u ovom regionu.

Naučnici su otkrili 1.001 izvor svetlosti na slici, a većina njih izvora su mlade zvezde još pokrivene prašinom. Zahvaljujući kombinaciji slika nastalih pomoću instrumenata MIRI i NIRC astronomi mogu da pogledaju detaljno zvezde i protozvezde u ovom dinamičnom regionu.

(Telegraf Nauka/NASA)

• V.A.Laki

13. oktobar 2023. | 10:21

Ako bi se rešile sve tajne Univerzuma , ovaj više ne bi imao smisla da postoji , nastao bi jedan novi Univerzum s'velikim bum-om !? Itd, itd,... P.S.- Neko je jednom prilikom napisao :"Protiv svega postojećeg - u ime svega predstojećeg !"