Otkriće život na drugim planetama i ako je potpuno različit od nas: I veštačka inteligencija traži vanzemaljce

Naučnici razvili algoritam zasnovan na mašinskom učenju koji razlikuje biološke i nebiološke uzorke sa tačnošću od 90 odsto

Kjuriositi, Mars, život Foto: CNP / INSTAR Images / Profimedia

Naučnici su uspeli da naprave novi algoritam za veštačku inteligenciju, zasnovan na mašinskom učenju, koji može da razlikuje biološke od nebioloških uzoraka sa tačnošću od 90 odsto. Algoritam je treniran pomoću pravih ćelija, meteorita, fosila i hemikalija iz laboratorije. Sa neverovatnim kapacitetom i preciznošću, algoritam bi mogao uskoro biti testiran tokom analize podataka koje je na Marsu prikupio rover Kjuriositi. Može biti korišćen i za osvetljavanje misterioznih prastarih stena sa naše planete, piše The Science Times.

Već je poznato da kombinovanje hemikalija i njihovo održavanje na iskonskim temperaturama mora može da dovede do stvaranja organskih molekula kao što su amino kiseline. Međutim, ako hipoteze o životu van Zemlje mogu da budu dokazane, naučnici moraju da budu u stanju da konkretno identifikuju biološki poreklo.

Tu najveću ulogu igra mašinsko učenje. Nakon proučavanja 134 uzorka bogata ugljenikom, algoritam je bio sposoban da razlikuje drevne i nove organizme iz organskih jedinjenja sa tačnošću od 90 odsto. Međutim, naučnici nisu sigurni o unutrašnjim mehanizmima koje koristi novi AI model.

- Ovaj alat ima potencijal da donese revoluciju u potrazi za životom van Zemlje i produbi znanja o poreklu života na Zemlji. Postoji nešto suštinski različito između distribucije molekula u živim i neživim sistemima. Analitički metod je tako jednostavan i toliko se koristi u industriji, forenzici i nauci da mislimo da bi mašinsko učenje moglo da se pokaže kao neverovatno moćno. Moći ćemo da nađemo život na drugim planetama, u drugim biosferama, čak i ako je potpuno različit od nas – rekao je dr Robert Hejszen, astrobiolog sa Karnegijeve institucije za nauku i saradnik na projektu.

(Telegraf Nauka/The Science Times)

Video: Da li su piramide gradili ljudi ili vanzemaljska tehnologija?