Ilon Mask lansirao 22 satelita u orbitu, raketa se spustila na bespilotni brod u Atlantiku

Kompanija Spejseks do sada je poslala u svemir 4.850 Starlinkovih letelica, a ima dozvolu da ih pošalje još 12.000

SpaceX lansiranje Lansiranje na Floridi Credit: JOE MARINO / UPI / Profimedia

Kompanija „Spejseks“, u vlasništvu milijardera Ilona Maska, lansirala je 22 satelita Starlink u orbitu u noći između nedelje i ponedeljka, javio je Space.com. Raketa „Falkon 9“ sa letelicom „Starlink“ poletela je iz Svemirske stanice Kejp Kanaveral na Floridi u 20.50 po lokalnom, a u 1.50 po našem vremenu.

Elon Musk Ilon Mask Twitter Tviter Foto: Tanjug/AP
Deo rakete „Falkon 9“ vratio se na Zemlju 8,5 minuta nakon poletanja, kako je i planirano, a spustio se na bespilotni brod kompanije Spejseks u Atlantskom okeanu. Bilo je to šesto lansiranje i sletanje ove rakete, saopštio je Spejseks.

Gornji deo rakete „Falkon 9“ nastavio je da nosi satelite ka orbiti i tamo su se našli po planiranom rasporedu, oko 65 minuta nakon lansiranja.

Spejseks je samo ovog meseca poslao pet grupa internet satelita Starlink u orbitu. Ukupno su lansirali više od 4.850 Starlinkovih letelica, rekao je astrofizičar Džonatan Mekdauel. A broj tih letelica će nastaviti da raste. Spejseks ima dozvolu da u orbitu pošalje još 12.000 satelita, a podneli su zahtev za još 30.000 dozvola.

(Telegraf Nauka/Space.com)

• Boze , molim te , oprosti .

24. jul 2023. | 09:24

Unistili su nam sve , ovi ne ljudi .

• Vlada

24. jul 2023. | 14:14

Aliiii cemu toliko smeca u svemiru? Spijuniraju nas na svakom koraku i to im nije dosta. Uskoro ce njihovo smece padati po nasim glavama. Sunce necemo videti

• Sila boga ne moli

24. jul 2023. | 09:42

Do sad poslao oko 5k,salje 12k a podneo zahtev za jos 30k...ni tu se nece zaustaviti. Malo im sto se igraju planetom vec i svemirom.