Brod 25 upalio motore šest nedelja pred let

SpaceX Foto: Elon Musk via Twitter

Svih šest motora u osnovi Broda 25, eksperimentalne svemirske letelice kompanije SpejsEks, upaljeni su u ponedeljak 26. juna na oko pet sekundi, piše Space.com.

Ovo je bila proba pred drugi probni let Broda 25, prototipa koji bi trebalo da postane novi transportni sistem svemirske kompanije milijardera Ilona Maska. Tokom prvog probnog leta, koji se dogodio 20. aprila, svemirski brod je poleteo 40 kilometara u visinu sa lansirne rampe SpejsEksa u južnom Teksasu, ali se svi delovi nisu odvojili po planu, pa je četiri minuta nakon poletanja pokrenut proces samouništenja.

Testiranje Broda 25, koje je snimljeno i može se videti na snimku, proteklo je po planu. Kompanija je na Tviter postavila slike sa testa u kome su naglasili snagu testiranih motora, a sličnu sliku je nešto kasnije na Tviter postavio i vlasnik kompanije Ilon Mask.

SpejsEks je napravila više od hiljadu promena na motorima od neuspešnog leta, a Mask je najavio da bi Brod 25 mogao biti spreman za novi let za svega šest nedelja. Ovaj test je dobra vest i za američku agenciju NASA jer njen program Artemis, ponovno osvajanje Meseca, zavisi upravo od sposobnosti Svemirskog broda kompanije SpejsEks da prenese astronaute do lunarne površine.

Prema postojećim planovima, Svemirski brod bi trebalo da bude deo misije Artemis 3, koja je bila zakazana za 2025, ali je već, kako se spekuliše u NASA, pomerena za 2026.

(Telegraf nauka/Space.com)