Crne tačke na belim grudima afričkih pingvina možda im pomažu da razlikuju jedan drugog

Tim stručnjaka je došao do dokaza da jedinstveni raspored crnih tačaka na uglavnom belim grudima afričkih pingvina možda služi kao sredstvo međusobnog raspoznavanja.

pingvini, govor, afrički pingvini Pixabay.com

Afrički pingvini, takođe nazivani „magareći pingvini“, predstavljaju vrstu pingvina koji žive na obalama južne Afrike. Poznati su kao naročito društveni u međusobnim odnosima, što navodi naučnike da izučavaju njihovo ponašanje kao moguću najavu razvijenijih ponašanja poput onih kod primata, piše Phys.org.

Jedna takva studija, na primer, otkrila je da su pingvini sposobni za vokalno prilagođavanje, kad pripadnici neke grupe uče da se oglašavaju više kao drugi iz njihove vrste sa drugačijim dijalektom, prilikom kontakta s njima.

Po pravilu, pingvini izgledaju vrlo slično – što važi i za afričke pingvine. Stoga su se naučnici interesovali kako razlikuju jedan drugog. U novoj studiji, istraživači su čuli da radnici u zoološkom parku u Italiji Zoomarine raspoznaju pingvine po rasporedu crnih tačaka na grudima, i zapitali se da li i pingvini to rade.

Da bi došli do odgovora, izveli su vrlo jednostavan eksperiment, koji je uključivao podizanje malog ograđenog prostora sa zidovima od šperploče, dovoljno visokim da pingvini ne mogu da vide preko.

Zatim su postavljene kamere na oba kraja ograđenog mesta i slike dva pingvina u prirodnoj veličini na udaljeni zid. Onda je jedan pingvin uveden u taj prostor. Jedna od okačenih slika je prikazivala partnera pingvina koji je ušao.

Istraživači su snimali ponašanje pingvina dok je gledao u jednu sliku, a zatim u drugu. Onda su ponovili isti postupak, ali su obe slike prikazivale partnera – i sa jedne su digitalno uklonjene tačke. Postupak je ponovljen još jednom, ovaj put sa jednom slikom partnera i drugom slikom nekon drugog pingvina – obe bez tačaka.

Nakon izvođenja eksperimenta sa više pingvina, istraživači su analizirali snimak. Zaključili su da je testirani pingvin više gledao u svog partnera u prvoj verziji i u sliku svog partnera sa tačkama u drugoj verziji. Međutim, u trećoj verziji je jednako gledao u obe slike, po svemu sudeći ne mogavši da prepozna partnera.