"Jedinstveno" stvorenje nađeno na džinovskom vulkanu u Keniji: "Neverovatno, ne liči ni na šta što smo videli"

Maunt Kenija Foto: Trevor Smithers ARPS / Alamy / Profimedia

Ogromni ugašeni vulkan u Keniji je stanište male, dosad nepoznate vrste žabe, otkrili su naučnici.

Ne samo da ova žaba, nazvana Kenyaphrynoides vulcani, pripada dosad nepoznatoj porodici, nego je jedini član novog roda, pišu naučnici u studiji objavljenoj pre 4 dana u Zoological Journal of the Linnean Society.

Istraživači su uhvatili mužjaka ove žabe još 2015. godine u podnožju Maunt Kenije, ugašenog vulkana, inače drugog najvišeg vrha u Africi (posle Kilimandžara).

- Bili smo veoma iznenađeni da vidimo ovu životinju. Nije ličila ni na šta što smo videli dosad - kažu ko-autori studije Patrik Malonza i Viktor Vasonga.

Ovu žabu odlikuju smeđe i zelene fleke na koži i veliki prsti, što znači da bi ona mogla biti vešt penjač.  Takođe, ona je "naoružana" malim šiljcima na prstima, koje služe za kačenje za ženke tokom parenja.

Ovo otkriće je zbunilo naučnike, pošto se ne poklapa sa konceptom "kenijskog deficita", koji opisuje manjak biodiverziteta amfibija u Keniji, u poređenju sa zemljama u okruženju. Naime, dok u Tanzaniji i Etiopiji postoji gomila različitih vrsta amfibija, u Keniji to nije slučaj, veruje se zbog njene vulkanske prošlosti.

Ovde možete pogledati kako izgleda novootkrivena vrsta žabe.

- Mnoge planine u Keniji su vulkanske i geološki relativno nove, i zaista je neverovatno da smo pronašli drevnu vrstu staru nekoliko miliona godina - rekao je Sajmon Loder, kurator u prirodnjačkom muzeju.

Očekuju se dodatne studije kako bi se utvrdilo kako se ova žabica našla na ovom vulkanu.

(Telegraf.rs/Miami Herald)