Na listama Univerziteta Stanford 84 istraživača iz Srbije

Najbolje rangirani srpski naučnik je Ivan Gutman, profesor emeritus na Prirodno-matematičkom fakultetu Univerziteta u Kragujevcu i redovni član Matematičkog instituta SANU

Genska terapija DNK DNA laboratorija eksperimenti epruvete mikroskop pipeta Foto-ilustracija: Shutterstock

Američki Univerzitet Stanford početkom oktobra tradicionalno je objavio dve liste sa imenima više od 150.000 naučnika iz celog sveta: na jednoj su istraživači rangirani na osnovu ostvarenih rezultata u karijeri do kraja 2022. godine, dok su na drugoj pozicionirani na osnovu broja citata u protekloj godini. Na tim listama našla su se 84 istraživača iz Srbije, piše Elementarijum, portal Centra za promociju nauke.

Najbolje rangirani srpski naučnik na obe liste je Ivan Gutman, profesor emeritus na Prirodno-matematičkom fakultetu Univerziteta u Kragujevcu i redovni član Matematičkog instituta SANU, koji se na prestižnim Stanfordovim listama našao nekoliko godina zaredom, i koji je nedavno objavio i svoj 1500. naučni rad.

Po objavi najnovije Stanfordove liste, Centar za promociju nauke je razgovarao sa profesorom Miroslavom Dramićaninom sa Instituta za nuklearne nauke „Vinča“ i sa profesorkom Ivanom Kovačić sa Fakulteta tehničkih nauka Univerziteta u Novom Sadu.

- Ovu listu ne doživljavam kao priznanje, već, pre svega, kao potvrdu kvaliteta i uticajnosti rezultata mog naučnog rada. Veoma je komplikovano meriti individualni naučni doprinos. Ova lista je sačinjena na osnovu većeg broja indikatora naučne izvrsnosti zbog čega se danas u svetu veoma često referiše na nju. Ja sam, naravno, veoma zadovoljan što se nalazim na njoj ove godine, kao i u prethodnih nekoliko godina – rekao je profesor Dramićanin za Centar za promociju nauke.

Profesorka Kovačić je dodala da joj je Stanfordova lista važna kao nekome ko je tek na polovini akademske karijere „jer svedoči o kvalitetu i kontinuitetu mojih rezultata“.

Ostatak razgovora sa dvoje naučnika možete pročitati na sajtu Elementarijum.

(Telegraf Nauka/Elementarijum)