Ovo stvorenje ima bakarne oči, šiljke na repu i lovi samo noću: Otkrivena nova vrsta u Australiji

U stenama australijskih planina naučnici su otkrili novu vrstu životinje – guštera nazvanog Amalosia nebula ili planinski cikcak gekon, piše Majami herald.

Planinski cikcak gekon smatra se gekonom srednje veličine i dostiže dužinu od 11 centimetara, pljosnate glave, uskog tela i očiju boje bakra, a na repu ima velike šiljke, naveli su istraživači u studiji objavljenoj u žurnalu Zootaxa. Ekspediciju, koja je ispitivala životinje u divljini planina Kvinslenda, predvodio je Konrad Hoskin, a u njemu su bili i Patrik Kuper.

Istraživači su otkrili planinskog cikcak gecka na obodima stena na visinama od 750 do 1.200 metara. Tokom dana ovi gušteri se kriju između stena, a tokom noći se kreću po stenovitim površinama i kori drveća kako bi lovili.

Istraživači navode da je gušter otkriven u šest planinskih oblasti severoistočnog Kvinslenda.

Gecko je nazvan nebula po latinskoj reči za nebo zbog visokih oblasti koje naseljava, naveli su istraživači.

DNK analiza pokazala je da se ova vrsta dosta razlikuje od drugih cikcak gekona. Hoskin kaže da je genetska različitost čak 25 odsto. Istraživači su otkrili još četiri nove vrste cikcak gekona – gekona koji živi na stenama, velikog gekona iz šume, gekona koji pije biljni sok i malo bledog gekona.

- Cikcak gekoni su nedovoljno proučavana vrsta guštera koji žive širom istočne i severne Australije – naveli su istraživači.

(Telegraf Nauka/Miami Herald)