Novo otkriće prepravlja istoriju ukazujući na ulogu Severne Amerike u evoluciji zmija

D. M.

Nova vrsta fosilne zmije pronađene u Vajomingu menja naše shvatanje evolucije zmija. Ovo otkriće, na osnovu četiri izuzetno dobro očuvana isprepletena primerka, predstavlja novu vrstu nazvanu Hibernophis breithaupti.

Ova zmija je živela u Severnoj Americi pre 34 miliona godina i rasvetljava poreklo i diverzifikaciju boa i pitona.

Hibernophis breithaupti ima jedinstvene anatomske odlike, delom zato što su primerci artikulisani – pronađeni u celosti sa kostima još raspoređenim kako treba – što je neobično za fosile zmija.

Istraživači smatraju da se možda radi o ranom pripadniku grupe Booidea, koja uključuje moderne boe i pitone. Modernih boa ima širom Amerika, ali njihova rana evolucija nije baš jasna.

Ovi novi i vrlo kompletni fosili daju značajne nove informacije, naročito o evoluciji malih boa poznatih kao gumene boe, koje mnogo vremena provode pod zemljom.

Hibernophis breithaupti pokazuje da su severni i centralniji delovi Severne Amerike možda bili ključno područje njihovog razvoja. Otkriće tih isprepletenih zmija takođe predstavlja najstarija moguća svedočanstva za ponašanje koje nam je poznato danas – hibernaciju u grupama.

Moderne trakaste zmije su poznate po okupljanju u hiljadama radi zajedničke hibernacije u brlozima, kaže paleontolog Majkl Koldvel sa Univerziteta Alberta.

Zmije tako u klupku čuvaju toplotu. Fascinantno je videti mogući dokaz takvog društvenog ponašanja ili hibernacije iz vremena pre 34 miliona godina.

(Telegraf Nauka/Science Daily)