Džinovsko čudovište iz močvare bilo je nezaustavljivi predator: Imao je ogromne zube, a plen je usisavao

Neverovatan fosil bića 40 miliona godina starijeg od dinosaurusa pronađen je u Namibiji

Džinovsko čudovište iz močvare Foto: Tanjug/AP/Claudia Marsicano (HONS)

Naučnici su u Namibiji pronašli fosil džinovskog čudovišta iz močvare, čija glava je bila ogromna, a imao je ogromne i oštre očnjake. Gaiasia jennyae živeo je pre oko 280 miliona godina, oko 40 miliona pre nego što su evoluirali prvi dinosaurusi, a otkriće daje više podataka o evoluciji ranih tetrapoda ili kopnenih kičmenjaka.

Ovo čudovište nalik daždevnjaku bilo je dugo oko dva i po metra, a lobanja mu je bila široka oko 60 centimetara, što znači da je bilo jedno od najvećih stvorenja tog tipa, prenosi LiveScience.

Istraživači su ovo čudovište iz močvare opisali u studiji u žurnalu Nature.

Džinovsko čudovište iz močvare Pretpostavljeni izgled zastrašujuće životinje... Foto: Tanjug/AP/Gabriel Lio (HONS)

- Gaiasia jennyae bio je značajno veći od prosečnog čoveka i najverovatnije je živeo kraj dna močvara i jezera – rekao je u saopštenju Džejson Pardo, istraživač iz Muzeja Fild u Čikagu.

Imao je vilice koje omogućuju hvatanje plena, pa se pretpostavlja da je reč o predatoru sa vrha lanca ishrane.

- Imao je veliku ravnu glavu u obliku daske za klozetsku šolju, koja mu je omogućavala da otvori usta i usisava plen. Imao je ogromne očnjake, ceo prednji deo vilice činili su džinovski zubi – rekao je Pardo.

Fosil je otkriven u formaciji Gai-As u Namibiji, po kojoj je dobio ime. Pronađeni su fosili četiri pojedinca, uključujući delove lobanje i kičme.

Džinovsko čudovište iz močvare Klaudija Marsikano kraj fosila... Foto: Tanjug/AP/Roger M. H. Smith (HONS)

- Kada smo otkrili ovaj neverovatan primerak, to je bilo potpuno šokantno. Znao sam da je reč o nečemu uzbudljivom - rekao je Klaudija Marsikano, istraživačica Univerziteta u Buenos Ajresu.

G. jennyae je vrsta ranih kopnenih kičmenjaka koji su imali i karakteristike i riba i četvoronožnih kopnenih životinja.

(Telegraf Nauka / LiveScience)

• Zeljko

5. jul 2024. | 10:10

Ima ih na tone kod nas u Banatskoj Palanci, mi ih zovemo somovi!

• Dalibor