Glava ogromnog morskog čudovišta sa 130 zuba otkrivena na obali Engleske

I. Ć.

Reč je o pliosaurusu

Pliosaurus Foto: ZacharyCulpin / BNPS / Profimedia

Lobanja velikog "morskog čudovišta" je uspešno izvađena iz stena na obali Lamanša, kod Dorseta u Engleskoj, javlja BBC.

Reč je o pliosaurusu, morskom reptilu koji je bio pravi teror u okeanima sveta pre 150 miliona godina.

Glava je dugačka dva metra, i reč je o jednom od najkompletnijih fosilnih ostataka ovog predatora. Biće deo specijalne emisije Dejvida Atenboroua koja će se emitovati za Novu godinu.

- Ovo je jedan od najboljih fosila na kojima sam radio. Jedinstven je - rekao je za BBC lokalni paleontolog Stiv Ečis. - Donja vilica i gornji deo lobanje su zajedno srasli, kao što bi bili i u stvarnosti. Teško da postoji mnogo primeraka sa ovoliko očuvanih detalja. Ovde je skoro svaka kost očuvana.

Lobanja ovog pliosaurusa je duže nego što je visoka većina ljudi, i daje odličnu sliku o tome koliki je bio sam pliosaurus. A posebno su impresivni zubi - njih 130, pogotovo oni u prednjem delu vilice - dugi i oštri, napravljeni tako da ubiju jednim ugrizom.

Pliosaurus je bio prava mašina za ubijanje, dugačak do 12 metara, sa velikim perajima koja su mu pomagala da brzo pliva kroz okeane.

- Ova životinja je lovila sve što nije imalo sreće da joj se nađe na putu. Bio je to podvodni tiranosaurus - kaže Andre Rou sa Univerziteta Bristol.

Veruje se da se hranio pleziosaurusima, ihtiosaurusima, ali i primercima svoje vrste.

(Telegraf Nauka/BBC)