Oživeli mozak 50 minuta nakon smrti: Ključ neverovatnog poduhvata bila je jetra

U eksperimentu rađeno sa 17 tibetanskih svinja

Mozak na čipu Ilustracija: Shutterstock/Who is Danny

Veliki korak napred napravljen je u istraživanju i reanimaciji mozga. Tim kineskih naučnika uspeo je da oživi mozak svinje punih 50 minuta nakon potpunog gubitka cirkulacije, tj. smrti.

Rezultati ovog revolucionarnog eksperimenta objavljeni su u EMBO Molecular Medicine, javila je Marka.

Ove studije mozga uključivale su i jetru i moguću vezu ovog organa u oporavku mozga.

U eksperimentu naučnici su radili sa 17 tibetanskih svinja. Ishemija je prekid dotoka kiseonika i nutrijenata do mozga zbog neaktivnosti srca. Zahvaljujući ovom istraživanju, u ceo proces uključena je i jetra, što otvara nove mogućnosti.

Ovim istraživanjem tim naučnika, koje je predvodio He Šaošun iz Prve bolnice Univerziteta Sun Jat Sen u provinciji Guangdung, razvio je novi pristup reanimaciji nakon prestanka rada srca. Oni su isprobali inovativnu tehniku za uspešnu reanimaciju mozga koji je mrtav 50 minuta, a u svemu je pomogla jetra uključena u veštački sistem za održavanje života.

Rezultati pokazuju da je mozak svinje uspešno reanimiran, a moždane funkcije obnovljene.

(Telegraf Nauka/Marca)