Japanski delikates smanjuje stres i produžava život, tvrde naučnici

Nato, zrna soje fermentisana pomoću bakterije Bacillus subrilis var. Natto, pokazao se efikasnim i blagotvornim u eksperimentima istraživača Osaka Metropolitan univerziteta

nato, japanski specijalitet Japanski specijalitet nato ima jak miris i ukus Credit: Picture Partners / Alamy / Alamy / Profimedia

Japanski specijalitet nato, zrna soje fermentisana pomoću bakterije Bacillus subrilis var. natto, smanjuju stres i mogu da produže život, pokazalo je istraživanje naučnika sa Osaka Metropolitan univerziteta, piše SciTechDaily. Kako navode, tim je predvodio prof. Eriko Kage-Nakadaj sa Škole ljudskog života i ekologije.

Oni su ispitivali uticaj Baccilus subrillis var. Natto na život domaćina korišćenjem crva Caenorhabditis elegans, a rad je objavljen u Journal of Applied Microbiology.

Istraživači su otkrili da je hranjenje crva bakterijom Baccillus subtilis var. Natto značajno produžilo njihv život u odnosu na uobičajenu dijetu,

- Prvi put smo uspeli da demonstriramo mogućnost produžetka života crva Caenohabditis elegans pomoću unosta bakterije Bacillus subtili var. natto. Nadamo se da će budući eksperimenti na sisarima i epidemiološke studije pomoći da stvorimo dugovečnije i zdravije društvo ako ovo primenimo na ljude – rekao je prof. Kage-Nakadaj.

Nato je tradicionalna japanska hrana. U pitanju su zrna soje kuvana na pari, a zatim fermentisana zdravim bakterijama, sa jakim ukusom i mirisom. Japanci dugo veruju da je nato superhrana i da poboljšava krvotok i smanjuje rizik od moždanog udara. Svojevremeno je čak u japanskim medijima objavljeno da „porcija nato dvnevno sprečava smrt“.

(Telegraf Nauka/SciTechDaily)