Ruski naučnici napravili kvantni kompjuter sa 20 kubitova

Imamo planove za kompjutere od 50 do 100 kubitova do kraja godine, poručio Ruslan Junusov, savetnik direktora Rosatoma

Kvantni kompjuter i Putin Ruslan Junusov (levo) predstavlja kvantni kompjuter Vladimiru Putinu 2023. Foto: Kremlin Pool / Alamy / Alamy / Profimedia

Ruski naučnici razvili su kvantni kompjuter sa 20 kubitovа. To je objavio Ruslan Junusov, savetnik generalnog direktora Rosatoma, u intervjuu za Tass.

Kvantni kompjuter sa 16 kubitова predstavljen je prošle godine ruskom predsedniku Vladimiru Putinu, kada je pokrenut algoritam za simulaciju molekula litijum-hidrida. U tom trenutku bio je to najmoćniji kvantni kompjuter u Rusiji, prenosi agencija.

- Razvili smo kvantni kompjuter sa 20 kubitova kao deo mape puta u kvantnom računarstvu. Implementirali smo ga na jonskoj platformi. Takođe imamo i kompjuter sa 25 kubitova na nuklearnoj platformi – rekao je Junusov i dodao:

- Imamo planove za kompjutere od 50 do 100 kubitova. Imaćemo mogućnost proizvodnje kompjutera sa 50 kubitova pre kraja godine.

On je za Tass rekao da stvarna veštačka inteligencija, sposobna za razvijanje samosvesti, može da bude napravljena na kvantnim kompjuterima.

Iako se smatra da su kvantni kompjuteri i dalje u ranoj fazi razvoja, oni najjači, kakve prave IonQ, IBM ili Intel, imaju po nekoliko stotina kubita.

(Telegraf Nauka / Tass)