Nuklearna fuzija srušila sve rekorde: Poslednji eksperiment ujedno i najuspešniji

Naučnici su korišćenjem tokamaka kraj Oksforda uspeli da proizvedu 69 megadžula energije korišćenjem samo 0,2 miligrama goriva

• Pirko

9. februar 2024. | 09:04

Prvo i pravo pitanje: koloko je energije uloženo da bi se napravilo tih 20 MJ? Ako je uloženo više, onda vam džaba krečenje.

• Уаа политичари

8. februar 2024. | 19:35

Ја сам мало приглуп, па ми нешто није јасно. Колико ми је интелигенција дозволила, ја сам разумео, да се овде ради о чистој енергији која ће зауставити глобално загревање Планете. Нафта, плутонијум, угаљ све је то прљава технологија а ово је чиста. Планета има да слави када се покрене овакав један уређај. Али... Да ли је баш све тако? По важећим законима физике, енергија је неуништива и само мења свој облик. Ткз. научна заједница, данас тврди да нафта, угаљ представљају прљаву технологију јер подижу глобалну температуру. Користимо енергију која је ускладиштена током времена у утроби Планете и онда повећавамо температуру Планете. Тако кажу. Овде, у нуклеарној фузији, имамо случај, да добијамо енергију спајањем атома водоникових изотопа, деутеријума и трицијума у хелиум. Енергија је огромна. Значи, добићемо енергију - топлоту која ће исто тако поваћавати температуру Планете. И то много више од угља, нафте и слично. И то неће утицати на климу? Да ли они мисле да се сви ми "копчамо на леђима"? Зелена енергија су једино соларне електране и ветроелектране. Ове задње и нису баш нешто добре али нека буде. Оне Сунчеву енергију делимично трансформишу у електричну енергију. Значи, оне користе енергију која је већ дошла са Сунца и само је трансформишу, мењају њен облик. То једина зелена енергија. Све остало то није, па и нуклеарна фузија. Она ће само повећавати температуру Планете.

• 9. februar 2024. | 08:34

Toma

@Уаа политичари

Не подиже се глобална температура зато што имамо пуно јаких грејних тела, већ зато што нуспродукти прљавих енергената уништавају озонски омотач планете.

• 9. februar 2024. | 12:16

Никола

@Уаа политичари

Није проблем једном ослобођена енергија, проблем су гасови који дугорочно све време доприносе скупљању енергије у атмосфери. Бар тако иде прича.

• 9. februar 2024. | 12:56

crni

@Уаа политичари

Trebalo je da se zadržiš na prvobitnoj izjavi da si priglup i da ne komentarišeš dalje.

• Mladen

8. februar 2024. | 16:55

A da se napiše 20 kWh energije ne bi tako lepo zvučalo.

• Mihajlo