• 0
 ≫ 

Vreme čitanja: oko 2 min.

Roboti protiv ljudi: Kome deca više veruju kad uče nešto novo?

 ≫ 

Vreme čitanja: oko 2 min.

Studija je pokazala da su deca spremna da uče nove stvari i od ljudi i od robota ako su im ranije davali tačne informacije, ali ne ako su u prošlosti napravili greške zbog njih

  • 0
Deca i roboti Foto: Shutterstock/Yuganov Konstantin

Deca su danas, u ovom digitalnom dobu, izložena ogromnim količinama informacija na internetu, od kojih su neke nepotvrđene ili netačne, a sve veći broj generiše veštačka inteligencija. Dok deca odrastaju, sposobnost da procenjuju pouzdanost izvora postaje važna veština i utiče na razvoj kritičkog razmišljanja. Zbog toga su istraživači sa Singapurskog univerziteta tehnologije i dizajna (SUTD) ispitivali decu staru od 3 do 5 godina kako bi utvrdili da li više veruju tačnim ili netačnim informacijama koje im pružaju roboti ili ljudi, piše Phys.org.

- Deca ne veruju svakome da ih uči o nečemu, više veruju onima koji su bili pouzdani u prošlosti. Verujemo da ova selektivnost u socijalnom učenju oslikava dečje shvatanje toga šta je pouzdan izvor informacija. Pitanje je kako najmlađi koriste svoju inteligenciju da odluče kad da uče i kome da veruju – rekla je Li Šijaoćen, doktorandkinja SUTD, koja je rad napisala sa svojom profesorkom psihologije i mentorkom Jou Vej Ćin.

U studiji su učestvovali preškolci stari između 3 i 5 godina. Oni su bili podeljeni u mlađu i stariju grupu. Svi su bili upareni sa robotom ili sa čovekom, koji su im davali tačne ili netačne objekte poput lopte ili knjige. Istraživači su onda testirali da li entitet koji pruža informacije (čovek ili robot) i prati koga dete smatra pouzdanim kako stari.

Studija je pokazala da su deca spremna da uče nove stvari i od ljudi i od robota ako su im ranije davali tačne informacije, ali ne ako su u prošlosti napravili greške zbog njih, posebno ako im je te informacije dao robot. Osim toga, mlađa deca su lakše prihvatala informacije od nepouzdanih ljudi nego od nepouzdanih robota, ali su starija deca češće odbacivala informacije od nepouzdanih izvora, bez obzira na to da li je reč o osobi ili robotu.

- Ovi rezultati pokazuju da mlađa i starija deca ovog uzrasta imaju različite strategije selekcije poverenja – rekla je Lijeva.

U istraživanju je učestvovalo 120 dece.

(Telegraf Nauka / Phys.org)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Nauka Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>