• 0

Vreme čitanja: oko 4 min.

Moderna oprema inspiriše đake da uče, stvaraju, rešavaju probleme... Mejkers lab i u Gimnaziji Vrnjačka Banja

Vreme čitanja: oko 4 min.

Ovo je 11. učionica budućnosti, a do kraja godine biće otvorene još četiri

  • 0
Mejkers lab Foto: Miloš Živojinović

Znatiželja je jedna od glavnih osobina mladih i kada im se da prilika da prilika da tu znatiželju prigrle i u školi, oni su spremni da daju sve od sebe da nauče nove stvari, rešavaju probleme, smišljaju nove video-igre, prave figurice...

To se na pravi način videlo u Gimnaziji Vrnjačka Banja kada je otvoren Mejkers lab, 11. po redu u Srbiji, na oduševljenje učenika ove škole. Učionica budućnosti snabdevena je 3D štampačem, ploterom, televizorom, modernim alatima... i predstavlja pravu inspiraciju za mlade gimnazijalce.

Učenici oduševljeni

- Ovo je jedan inovativan prostor koji nama, kao učenicima IT smera, puno znači. Imamo ploter, to je štampač većih dimenzija, zatim 3D štampač i televizor od tehnike, imamo svu propratnu opremu i divno uređeni enterijer – rekao je za Telegraf Nauku gimnazijalac Nikola Jevtić.

Njegov školski drug Filip Đošević kaže da im je posebno bilo interesantno korišćenje 3D štampača.

Mejkers lab Foto: Miloš Živojinović

- Čim smo videli novu tehniku, odmah smo se zainteresovali da nešto uradimo sa njom. Baš nam je bilo interesantno kad smo pustili da se odštampa brodić. Trenutno dosta toga radimo u si šarpu (C#), bavimo se programiranjem, radimo na klasičnim zadacima matematičkih i fizičkih problema… Takođe, dobijamo projekte na kojima možemo da pokažemo znanje, ono što smo naučili preko zadataka. Učimo da radimo na programima za rastersku i vektorsku grafiku kao što su fotošop i GIMP – rekao je on.

Jevtić dodaje da je odštampani brodić samo početak i da imaju još puno projekata za rad na 3Dštampaču, jer im je on posebno zanimljiv.

- Ovakvo okruženje nas inspiriše. Dobili smo nove stvari, poput 3D štampača i kompjutera. U ovoj učionici može da se radi apsolutno sve, od informatike do nauke. Može da se uči i radi svaki predmet ovde – rekla je učenica IT odeljenja Lenka Manojlović.

Mejkers lab Foto: Miloš Živojinović

Njena školska drugarica Ena Lopičić kaže da je ovo nova učionica i potpuno novo okruženje za sve njih.

- Do sada smo radile u inovativnom centru i napravile smo našu prvu originalnu igricu. Zove se Pigasus, što je spoj engleskih reči za prase i Pegaza – rekla je ona.

Unapređenje škola i zajednice

Mejkers lab u Vrnjačkoj Banji je 11. učionica budućnosti otvorena do sada, a Grupa za obrazovanje, koju čine Nordeus fondacija, Dostignuća mladih u Srbiji, Centar za promociju nauke i Inicijativa Digitalna Srbija, planira otvaranje još četiri ovakva multidisciplinarna prostora u školama.

- Imamo čast i zadovoljstvo da prvi Mejkers lab u Raškom okrugu bude otvoren baš u našoj Gimnaziji. Od 1. septembra 2022. mi nastavu realizujemo u novoj, savremeno opremljenoj skoli. Naša vizija ide korak dalje – želimo digitalnu školu, otvaramo učionicu budućnosti u kojoj želimo da kod učenika negujemo kreativnost, inovativnost, kritičko mišljenje... Želimo i da približimo nauku široj zajednici... Kroz obogaćen jednosmenski rad, slobodne aktivnosti i izborne programe, novi Mejkers lab će omogućiti da se učenik u školi oseća što bolje i da deo slobodnog vremena provodi u tom okruženju -rekla je Dojna Stodić, direktorka Gimnazije.

Mejkers lab Foto: Miloš Živojinović

Direktor Dostignuća mladih Darko Radičanin rekao je da je Mejkers lab mesto gde i prosvetni radnici najbolje vide koliko moraju da se promene.

- Ne možete sa starim načinom rada da radite u ovakvom prostoru. Moramo da se prilagodimo, da razumemo mlade – rekao je on.

STEM obrazovni koncept

Dr Marjana Brkić, v.d. direktora Centra za promociju nauke, rekla je da CPN od osnivanja 2010. ima viziju i san da obrazovni koncept STEM (na engleskom skraćenica koja znači „nauka, tehnologija, inženjerstvo i matematika“) uđe u škole u Srbiji.

mejkers lab, vrnjačka banja Foto: Miloš Živojinović

- STEM još nije prepoznat na formalan način u našem obrazovnom sistemu, ali kad smo osnovali Grupu za obrazovanje 2022. STEM je zaživeo u školama Srbije. Učenici mogu da uče kroz istraživanje, kroz eksperimentisanje, kroz pokušaje… Da prave greške, da uče na njima, da ponavljaju proces… Oni su ti koji imaju ideje i trba da razvijaju svoje ideje zajedno sa svojim nastavnicima – rekla je ona.

Miloš Đuričanin, direktor strategije i razvoja Nordeus fondacije, rekao je da Grupa za obrazovanje sve radi u saradnji i dogovoru sa nastavnicima.

- Ovaj prostor ćemo pokušati da popunimo programima koji nas približiti budućnosti poljoprivrede, budućnosti medicine, doneti dronove, VR, veštačku inteligenciju… Sve što će omogućiti da nastavni plan nadogradimo i povežemo sa onim što se dešava u svetu – rekao je on.

Grupa za obrazovanje osnovana je u septembru 2022. godine sa ciljem zajedničke podrške obrazovanju, a čine je Nordeus fondacija, Centar za promociju nauke, Inicijativa „Digitalna Srbija“ i organizacija „Dostignuća mladih“. Nacionalni partner Mejkers lab inicijative je kompanija Tesla.

(Telegraf Nauka)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Nauka Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>