Najveća naučna žurka: Noć istraživača počinje sutra, programi u 24 grada

Noć istraživača Foto: Tanja Drobnjak / Noć istraživača

Noć istraživača, jedna od najvećih naučnih manifestacija, biće održana sutra, a svečano će biti otvorena u Beogradu, najavili su organizatori. Ovo je 14. Noć istraživača u Srbiji, a manifestacija se tradicionalno obeležava širom Evrope svakog poslednjeg petka u septembru.

- Istraživači u 24 grada širom Srbije pripremili su na stotine besplatnih programa kojima će malim i velikim znatiželjnicima pokazati uzbudljivu stranu nauke i inspirisati ih da zakorače u magičan svet novih saznanja. Program u svim gradovima održava se u petak, 29. septembra, dok će Beograđani imati i bonus dan u subotu, 30. septembra – navodi se u saopštenju Noći istraživača.

Manifestacija će svečano biti otvorena u beogradskom Muzeju nauke i tehnike 29. septembra u 16 sati. Tamo će biti organizovan pravi naučni bazar sa postavkama kao što su naučna vrteška, druženje sa mikroskopskim svetom i ljutim papričicama, predstavljanje grafena, najčvršćeg poznatog materijala na svetu i elektriciteta, tihog heroja modernog doba.

Tradicionalni lov na blago počinje na platou ispred Narodnog muzeja sa stanicama kod SANU, Biblioteke Grada Beograda, Zavoda za intelektualnu svojinu i ciljem na Fakultetu za fizičku hemiju.

- Na Studentskom trgu biće izuzetno dinamično. Na platou ispred Prirodno-matematičkog fakulteta moći ćete da otkrijete kakva je veza između vitezova i algi, kako biljke pevaju, kako su se modirali u Starom Rimu, koje alatke je koristio pećinski umetnik, da li bi naše bake bile spremne za susret sa veštačkom inteligencijom, da li je moguće vratiti „otpisane” lešinare na naše prostore i pobeći iz sobe za bekstvo dok vas vrebaju grabljivice? Fakultet za fizičku hemiju prirediće posetiocima Otvorenu laboratoriju, predstavljanje Robotske sekcije OŠ „Despot Stefan Lazarević” i pravljenja ljigavca. Nekoliko stotina metara dalje, u Naučnom klubu Centra za promociju nauke saznaćete kako radi mozak, a u Logischool u Ulici 27. marta moći ćete da prisustvujete radionici programiranja. U TC BIG naučnici će demonstrirati jelovnik divljih mačaka, tačnost izreke „Snalaziti se kao žaba u vodi”, objasniti razliku stambenih jedinica pčela, osa i stršljena i naučiti vas da sastavite DNK model koji ćete poneti sa sobom – navode iz Noći istraživača.

Naučna avantura se u Beogradu nastavlja i u subotu, 30. 9, u TC Ušće, na Studentskom trgu i u Luki Beograd.

Novosadski program održavaće se u Naučnom klubu u Kulturnoj stanici Svilara i u prostorijama škole Logiscool. Eliksir besmrtnosti, Slikanje hemijom, Fizika senke, Tajna u Mona Lizinom oku, Balerina iz laboratorije, Putevi vetra i Koji je tvoj algoRITAM neki su od naslova iz bogatog programa ovog grada.

Naučnici u Nišu obeležiće 80 godina od smrti Nikole Tesle, proučavati optičke iluzije, dočarati kakav je osećaj hodanja po vodi i otkriti koja fizika se krije iza pirueta umetničkih klizača. Program će se odvijati u Narodnom muzeju - Spomen sobi Branka Miljkovića i Stevana Sremca, Narodnoj biblioteci, Univerzitetskoj biblioteci „Nikola Tesla”, Naučnom klubu Centra za stručno usavršavanje i Delta Planetu.

Više informacija o sadržajima, lokacijama i satnici 14. Evropske noći istraživača možete naći na zvaničnom sajtu: nocistrazivaca.rs.