Neverovatni rezultati indijske studije: Površina Meseca se ohladila tokom kovid lokdauna

M. L.

Panama, Super mesec Foto: Tanjug/AP

Pandemija kovid-19 i kasniji lokdaun imali su značajan uticaj na površinsku temperaturu Meseca, tvrdi se u studiji koju su objavili indijski naučnici u Mesečnim vestima Kraljevskog astronomskog društva.

Studija, sprovedena korišćenjem podataka NASA-inog Lunarnog izviđačkog orbitera (LRO), zaključila je da je primećeno smanjenje temperature površine na Mesecu tokom noći od -265 stepeni Celzijusa do -263 stepeni Celzijusa tokom najstrožeg perioda lokdauna od aprila do maja 2020, preneo je Vio njuz.

"Mesec je verovatno iskusio efekat kovid-19 lokdauna, vizualizovan kao neobičan pad lunarnih noćnih temperatura na površini tokom tog perioda", navodi se u studiji.

Istraživači K Durga Prasad i G Ambili pripisali su pad temperature na površini Meseca smanjenju odlazećeg zračenja Zemlje tokom lokdauna.

Zbog drastičnog smanjenja ljudske aktivnosti tokom lokdauna, došlo je do značajnog smanjenja emisije gasova staklene bašte i aerosola što je dovelo do zadržavanja manje količine toplote i ponovnog emitovanja iz Zemljine atmosfere, zaključili su oni.

(Telegraf.rs/Tanjug)