Retka astronomska pojava osvetliće nebo večeras

A. I.

Mesec će izgledati oko 7 puta veći i svetliji nego obično, a najveći će biti pred zalazak Sunca

Plavi supermesec Foto: Tanjug/AP

Retka astronomska pojava - „plavi Mesec“ - moći će da se vidi večeras, a posmatrači će imati priliku da prate ovaj fenomen do utorka ujutru.

Mesec će večeras izgledati oko 7 puta veći i svetliji nego obično, a najveći će biti pred zalazak Sunca. Stručnjaci kažu da će svi koji imaju teleskope večeras biti u retkoj prilici da vide i Saturnove prstenove, prenosi londonski Gardijan.

Mesec se kreće oko Zemlje u orbiti koja nije pravilno kružna, tako da je Mesec u određenoj tački svog orbitiranja, koja je najbliža Zemlji, naizgled veći za posmatrače.

Mesec je prosečno udaljen od zemlje oko 384.000 kilometara, a večeras će biti 23.000 kilometara bliže Zemlji.

„Plavi mesec“, koji se javlja svake dve do tri godine, pri zalasku sunca, zapravo neće imati plavu boju već više crvenu ili žutu zbog svetlosti koja se prelama oko atmosfere na horizontu.

(Telegraf Nauka/Tanjug)