Kineski naučnici dokazali postojanje vode u uzorcima tla sa Meseca

Ispitano je zemljište koje je 2020. na Zemlju donela sonda Čang‘e-5

Kineska sonda Sonda Čang'e-6 pre mesec dana ušla je u istoriju... Foto: Jin Liwang / Xinhua News / Profimedia

Tragovi vode otkriveni su u uzorcima koje je sa Meseca donela kineska sonda Čang‘e-5 još 2020, navedeno je u žurnalu Nature Astronomy. Ovo otkriće objavljeno je manje od mesec dana nakon što je sonda Čang‘e-6 prva u istoriji donela uzorke zemljišta sa udaljene strane Meseca i velikog uspeha Kine u svemirskoj trci.

- Prisustvo i distribucija vode na Mesecu su fundamentalni za naše shvatanje sistema Zemlja-Mesec. Uprkos detaljnim laboratorijskim istraživanjima i istraživanjima sa daljine, poreklo i hemijska forma lunarne vode i dalje su nepoznati. U studiji predstavljamo otkriće hidratisanih minerala (NH4)MgCl3·6H2O u uzorcima zemljišta kojima 41 odsto težine čini voda – navodi se u studiji.

Postojanje vode na Mesecu potvrdila je američka agencija NASA 2020. pomoću infracrvenog detektora. Takođe, to su dokazale i nove analize uzoraka sa Meseca donetih na Zemlju šezdesetih i sedamdesetih godina.

Međutim, razlika je što su uzorci koje je doneo Čang‘e-5 sa mnogo većih geografskih širina, pa pružaju više tragova o tome kakve oblike voda može da ima na površini Meseca, navodi Phys.org.

- Naša otkrića sugerišu da molekuli vode mogu da opstanu u sunčanim oblastima meseca kao hidratisane soli – naveli su naučnici.

(Telegraf Nauka / Phys.org)