Misija uspešna: Tajkonauti završili drugu svemirsku šetnju oko „Nebeske palate“

Dvojica astronauta radila su u otvorenom kosmosu šest i po sati

Astronauti kineske svemirske stanice Tjangong ili „Nebeska palata“ uspešno su završili još jednu misiju – drugu svemirsku šetnju, saopštila je Kineska svemirska agencija, a prenosi agencija Sinhua. Tajkonauti, što je termin koji Kina koristi za svoje astronaute, radili su šest i po sati kako bi završili više zadataka.

Je Guangfu i Li Kong su izlazili iz „Nebeske palate“ dokj e Li Guangsu učestvovao u misiji sa same stanice.

Uz pomoć robotske ruke i istraživača sa Zemlje, oni su instalirali uređaje za zaštitu cevi, kablova i ključne opreme od svemirskog otpada, ali i sproveli inspekciju stanice.

Ovi tajkonauti deo su misije Šenžou-18.

Trenutno je u svemiru 12 ljudi. Uz trojicu kineskih tajkonauta, koji su u stanici Tjangong, na Međunarodnoj svemirskoj stanici su astronauti Metju Dominik, Majkl Barat, Dženet Eps, Trejsi Koldvel Dajson, Bač Vilmor i Sunita Vilijams, kao i kosmonauti Aleksander Grebenkin, Oleg Kononenko i Nikolaj Čab.

(Telegraf Nauka / Xinhua)