Fotografije "kljunara" na površini Jupiterovog meseca "Evropa" mogu biti ključ za otkrivanje života u svemiru

E. T.

"To bi bilo prvi put da smo ikada pronašli život negde drugde"

NASA Foto: NASA

Nedavne fotografije koje je napravio NASA-in svemirski brod Juno otkrile su da Jupiterov četvrti po veličini mesec, Evropa, krije prilično veliku tajnu ispod svoje ledene kore. Evropa je zapravo po strukturi bliža planeti nego mesecu. Ima magnetno polje, krhku atmosferu kiseonika i jezgro od tečnog gvožđa. Ima ledenu koru debljine 11 milja (18 km), sa ogromnim okeanom ispod nje, za koji, zahvaljujući Juno, naučnici sada znaju da ima sposobnost da prodire kroz led. Otkako je stigla na Jupiter 2016. godine, NASA-ina svemirska letelica Juno je gurala i bockala Mesec u pokušaju da otkrije njegove tajne, prvi orbiter koji je tako pomno istraživao.

Slika snimljena 19. maja 2024. bila je prva slika Evrope visoke rezolucije otkako je NASA-in svemirski brod Galileo prošao pored nje 2000. godine. Revolucionarne slike pokazuju da ledene kore na severnom i južnom polu Meseca u stvari slobodno lebde po površini Evrope, što je ranije nepoznata činjenica, piše yahoo.com.

Evropa je udaljena oko 417.000 milja (671.000 km) od Jupitera, koji ima 94 druga meseca, i 500 miliona milja (805 miliona km) od Sunca. Na površini Evrope prikazano je područje koje su naučnici nazvali „Platipus“ (kljunar). Sadrži humke, ledene blokove, grebene, koji nekima liče na oblik kljunara. Naučnici sada veruju da je ovo mesto gde ledena školjka Evrope omogućava da naslage slane vode dospeju na površinu iz evropskog okeana. Ovo je značajno otkriće jer prema NASA-i, Platipus može biti jedno od najperspektivnijih mesta u našem solarnom sistemu za traženje života izvan planete Zemlje. Ovo otkriće daje naučnicima priliku da testiraju i proučavaju sastav vode i traže žive organizme.

Stiv Levin, naučnik projekta za Juno i Laboratoriju za mlazni pogon u NASA-i, rekao je za CBS Kids Nevs: „To bi moglo da nam da priliku da proučimo sastav slane vode koja leži ispod leda. Ljudi su zaista uzbuđeni što traže život u tom okeanu na Evropi. Možda je reč o bakterijama ili sličnom, ali svaki život koji uopšte nije pronađen na Zemlji bio bi velika stvar, zar ne? To bi bilo prvi put da smo ikada pronašli život negde drugde."

Junoina misija se završava 2025. godine, međutim, pre toga za Evropu idu još dve misije. Kasnije ove godine NASA-in Europa Clipper će lansirati i stići 2030. godine. Juice Evropske svemirske agencije (Jupiter Ici Moons Ekplorer) lansiran je prošle godine i stići će 2031. da istraži tri Jupiterova meseca - Ganimed, Kalisto i Evropu. Pogledajte naš vodič za najbolje kamere za astrofotografiju i najbolja sočiva za snimanje noćnog neba. Takođe imamo sve informacije koje su vam potrebne o najboljim kamerama za slabo osvetljenje u 2024.

(Telegraf.rs)