Ovo se desilo prvi put u istoriji Rusije: Kosmonauti ušli u letelicu, let otkazan 20 sekundi pre lansiranja

Novo poletanje planirano je za subotu, a Sojuz s ljudima iz tri zemlje će najverovatnije do svemirske stanice leteti dva dana

Sojuz Drama pred lansiranje... Foto: Tanjug/Roscosmos/AP

Lansiranje letelice Sojuz MS-25, zakazano za četvrtak, otkazano je iako su kosmonauti bili u njoj i čekali poletanje do Međunarodne svemirske stanice. Otkazivanje lansiranja letelice u koju su već ušli kosmonauti nije se dogodilo nijednom u istoriji moderne Rusije, a samo jednom u Sovjetskom Savezu, piše ruska agencija Tass.

Prema planu, letelica sa ruskim kosmonautom Olegom Novicskim, beloruskom kosmonautkinjom Marinom Vasilevskajom i američkom astronautkinjom Trejsi Dajson trebalo je da poleti sa lansirne lampe 31 u Svemirskom centru Bajkonur juče, ali je onda lansiranje zakazano. Sinoć su kosmonauti napustili letelicu. Novo lansiranje biće pokušano u subotu.

- Sojuz će najverovatnije leteti do Međunarodne svemirske stanice oko dva dana, umesto samo dve orbite, kako je bilo planirano. Kada se taj brzi let odabere, balističke parametre je potrebno izračunati. To je sve bilo skrojeno za ovu priliku, ali 23. marta neće biti korisni ti isti balistički parametri – rekao je za Tass Aleksander Železnjakov, istoričar svemirskih istraživanja.

Sojuz Kosmonauti u letelici... Foto: Tanjug/Roscosmos/AP

Let je otkazan samo 20 sekundi pre poletanja, a razlog je izazvao kvar voltaže na izvoru hemijske energije.

U istoriji moderne Rusije letovi nisu nijednom otkazani kad su kosmonauti bili u letelici, a u SSSR se to desilo jednom – sa Sojuzom-4 i kosmonautom Vladimirom Šatalovim.

(Telegraf Nauka / Tass)

• Sergej

23. mart 2024. | 11:55

Pa eto desilo se bože moj. U američkoj NASi svaki drugi let bude otkazan čaki i nekoliko puta uzastopno a često se i tragično završava. Pa nisam čuo da si ikada digla prašina oko toga.

• V.A.Laki

24. mart 2024. | 15:57

Bolje da je let otkazan 20 sekundi pre lansiranja, nego posle kada bi već bilo suviše kasno !?

• Dotur Luigi

24. mart 2024. | 11:00

Uvek je bilo i uvek će biti : Prvi put !