Džinovska eksplozija na Mesecu snimljena teleskopom? Ne! Evo ko je i zašto to objavio

Eksplozije ovog tipa nisu moguće na lunarnoj površini zbog nedostatka kiseonika, ali mogući su manji bljesci kakvi su zaista snimljeni

Mesec, eksplozija Printskrin: TikTok/space.landingg

Video eksplozije nakon udara asteroida u Mesec postao je viralan, po ko zna koji put, i to zahvaljujući profilu Space Landingg na TikToku. U video piše da je „udar asteroida uhvaćen kamerom“, a ispod toga je postavljeno i pitanje: „Šta vi mislite o svemu ovome?“

Na navodnom snimku se vidi kako asteroid udara Mesec, a onda dolazi do eksplozije koja bi mogla da se meri sa nuklearnom eksplozijom, a onda se prikazuju kućni teleskop i laptop koji su navodno to snimili.

@space.landingg What yall think about this? #space #universe #moon #astroid ♬ original sound - Anything earth

Ceo video bio bi impresivan da je stvaran. Ali nije.

@komesmetaistina Kome verovati, nama ili naučnicima? . #mesec #moon #eksplozija #svemir #vasiona #planete #teorijezavere #viral #fyp #balkan #tiktok #foryou ♬ original sound - udarac.istine

Pretragom interneta vidi se da je video podelilo nekoliko ljudi tokom poslednjih nekoliko meseci, a krajnja potraga vodi do Jutjub stranice izvesnog Dijega Sinklera, koji je autor kompjuterski generisanog snimka koji su po potrebi objavljivali i drugi. On ovakve video-snimke deli iz zabave i ne navodi da su istiniti.

- NASA je objavljivala eksplozije nakon udara asteroida na Mesecu, ali ovo je samo manipulacija. Japanski naučnik Daiči Fuđi nedavno je snimio eksplozije nakon udara u Mesec – napisao je Sinkler u komentaru videa.

Japanski naučnik zaista jeste podeli eksplozije, ali one nisu ni nalik ovima koje se vide na TikToku jer bi za ovakvu eksploziju bio potreban kiseonik, a njega na Mesecu nema.

- Mesec nema kiseonik u atmosferi, pa kako onda nešto može da eksplodira? Lunarnim meteorima nije potreban kiseonik ili sagorevanje da bi bili vidljivi. Kada pogode površinu sa toliko kinetičke energije, čak i kliker može da napravi kratere široke nekoliko metara. Bljesak nije posledica sagorevanja, već termalnog sjaja istopljenih stena i isparavanja sa mesta udara – navela je NASA.