Najjači udarac u svemirskoj borbi milijardera: „Diletant“ Bezos pobedio Maska – šalje letelice NASA ka Marsu

Američka svemirska agencija odlučila da ugovor vredan 20 miliona dolara potpiše sa vlasnikom Amazona i Blu oridžina

džef bezos, amazon, milijarder, Elon Musk Ilon Mask (levo) i Džef Bezos / Foto: Tanjug/AP

Najbogatiji čovek na svetu Ilon Mask, vlasnik SpejsEksa, Tesle i Tvitera, svojevremeno je nazivao drugog najbogatijeg čoveka na svetu Džefa Bezosa, vlasnika Amazona i Blu oridžina, „diletantom svemirskih istraživanja“. Međutim, u toj svemirskoj borbi milijardera Mask je dobio toliko jak udarac, verovatno najjači do sada, da je završio u nokdaunu – američka agencija NASA odlučila je da dve svemirske naučne letelice pošalje do Marsa Bezosovom raketom „Nju Glen“, piše Dejli mejl.

Ugovor je vredan 20 miliona dolara, a letelice bi trebalo da budu lansirane do avgusta 2024.

Prvobitni plan bio je da NASA letelice pošalje ka Marsu raketom „Falkon hevi“ u oktobru ove godine, zajedno sa letelicom „Psiha“.

Međutim, svemirska agencija odustala je od toga jer lansiranje ne bi poslalo letelice na putanju ka Marsu.

Novi plan objavljen je nekoliko dana nakon što je Maskova raketa „Svemirska letelica“, koja je trebalo da prevozi teret i putnike do Meseca i Marsa, eksplodirala tokom drugog pokušaja lansiranja.

Par identičnih letelica čini deo misije ESCAPADE. One će u svemir poleteli u raketi „Nju Glen“, a obe na sebi imaju po tri instrumenta kojima će ispitati uticaj Sunčevih vetrova na magnetosferu Crvene planete. Prema planu, putovanje će trajati 11 meseci, a zatim će se naći u orbiti Marsa.

(Telegraf Nauka/Daily Mail)