Potraga za vanzemaljskim životom nam je glavna misija: Ključni delovi izveštaja NASA o NLO

U analizi stručnjaka o neidentifikovanim vazdušnim fenomenima predstavljeni planovi američke svemirske agencije o ispitivanju ove pojave, koja je trenutno stigmatizovana

NLO, Rozvel Foto: Shutterstock

Ne postoje dokazi da su neidentifikovani vazdušni fenomeni (UAP), poznati i kao neidentifikovani leteći objekti (NLO), povezani sa vanzemaljcima i vanzemaljskom tehnologijom, ali se ta mogućnost ne odbacuje već ispituje, navedeno je u izveštaju nezavisnog tima stručnjaka o UAP, koji je NASA naručila i danas objavila na svom sajtu.

- Za razliku od ranijih izveštaja NASA ovaj ima zaokret – ne odbacuje izveštaje o UAP, već navodi kakvi su podaci potrebni da oni budu bolje objašnjeni i kako da do tih podataka stignemo. Zaključak je da je potrebno korišćenje najmodernije naučne opreme da se poboljšaju znanja o UAP. Takođe, zaključak je da iako nema dokaza o vanzemaljskom poreklu ovih fenomena, to ne znači da ih ne treba istražiti – rekao je Tom Klark, urednik rubrike Nauka na portalu Skaj njuz.

Potrebno sistematsko proučavanje neba

Fizičar sa Harvarda Avi Loub, koji je nedavno izašao sa tvrdnjom da je pronašao delove komete koja nije iz Sunčevog sistema i koja bi mogla biti deo vanzemaljske tehnologije, rekao je za Skaj njuz da je sjajno što se NASA uključila u istraživanje UAP.

- To znači da ćemo prikupiti više dokaza, koji su nam potrebni za pravo naučno istraživanje. Najgore za naučnu zajednicu je da ignorišemo ovo pitanje od velike važnosti i za javnost i za vladu. Ključno pitanje je da li su UAP napravljeni ljudskom rukom jer se čini da je reč o tehnologiji. Ipak, ne znamo da li su to baloni, dronovi koji operišu kraj vojnih baza, pa su nam potrebni podaci kako bismo bolje analizirali ove incidente. Potrebno je sistematsko proučavanje neba 24 sata dnevno 7 dana nedeljno instrumentima nad kojima imamo potpunu kontrolu. Važno je korišćenje satelita NASA i analiza toga na naučni način, a ne samo preko svedočenja očevidaca. Nadam se da će nas NASA približiti tom cilju – rekao je on.

Bil Nelson, administrator NASA Administrator NASA Bil Nelson Foto: WIN MCNAMEE / Getty images / Profimedia

Glavni zaključci panela NASA nakon objavljivanja izveštaja su:

- NASA se uključuje aktivnije u istraživanje fenomena poznatog kao neidentifikovani leteći objekti i rešila je da destigmatizuje ovu pojavu i da je prebaci iz "sfere senzacionalizma u sferu nauke",

- U svemirskoj agenciji već decenijama tragaju za životom van Zemlje i ovo će biti samo nastavak te misije,

- NASA će formirati odeljenje za istraživanje UAP, ali ime novog direktora neće objaviti zbog onlajn pretnji i maltretiranja koje su preživeli članovi tima naučnika za istraživanje ovih fenomena,

- Istraga dosadašnjih podataka o NLO nije donela nikakve dokaze da su oni vanzemaljskog porekla, ali su u NASA rešili da je i to mogućnost i da je ne odbacuju jer veruju da život postoji i van Zemlje.

Šta piše u izveštaju stručnjaka o NLO

Telegraf Nauka predstavlja i neke od najvažnijih delova izveštaja, koji se u originalu može pročitati na sajtu NASA.

- Ispitivanje neidentifikovanih vazdušnih fenomena predstavlja jedinstvenu naučnu priliku koja zahteva rigorozan pristup zasnovan na dokazima. Zbog ovog izazova neophodne su nam nove i preciznije metode prikupljanja podataka, napredne tehnike analize, okvir za sistematska istraživanja i manja stigmatizacija izveštaja o tome - navodi se u zaključku datom na samom početku izveštaja i dodaje:

- NASA ima različite postojeće instrumente za posmatranje Zemlje i svemira, zajedno sa ogromnom arhivom podataka, koji mogu da budu velika korist u proučavanju UAP. Iako flota NASA za proučavanje Zemlje iz orbite obično nema najbolju rezoluciju da primeti relativno male objekte poput UAP, njihovi senzori mogu biti iskorišćeni da se prate lokalni okeanski i atmosferski uslovi koji se poklapaju sa detektovanjem UAP drugim metodama. Instrumenti NASA mogu imati ključnu ulogu u utvrđivanju da li su specifični faktori u okruženju povezani sa prijavom UAP.

- Trenutno, analiza podataka o UAP otežana je zbog loše kalibracije senzora, nedostatka višestrukih merenja, nedostatka meta podataka iz senzora, kao i nedostatka osnovnih podataka. Trud da se to popravi je ključan i eksperti NASA mogu da pomognu u robusnom i sistematskom prikupljanju podataka i njihovoj analizi unutar okvira cele vlade. NASA bi morala da doprinese širem vladinom pristupu prikupljanja podataka. Panel veruje da veštačka inteligencija (AI) i mašinsko učenje (ML) mogu biti ključni alati za identifikovanje retkih pojava uključujući i UAP. Međutim, ove moćne tehnike mogu da rade samo sa dobro prikupljenim podacima i to skupljenim po oštrim standardima – navodi se u izveštaju i dodaje:

- Važno je u sve uključiti i javnost. Negativna percepcija oko izveštaja o UAP predstavlja prepreku u prikupljanju podataka o ovim fenomenima. Učešće NASA moglo bi da smanji stigmatizaciju vezanu za ove izveštaje. Konačno, pretnja po američki vazdušni prostor koji predstavljaju UAP je jasna sama po sebi. Neophodno je koristiti ASRS ili sistem prijavljivanja bezbednosti avijacije, koji prima oko 100.000 izveštaja godišnje.

U izveštaju se navodi da su neidentifikovani vazdušni fenomeni jedna od najvećih misterija planete, da su na nebu primećeni objekti koji ne mogu da se identifikuju kao baloni, letelice ili prirodni fenomeni, ali da malo ima snimaka visokog kvaliteta.

Šta je priroda nauke i istraživanja

- Priroda nauke je da ispituje nepoznato, a podaci su jezik koji naučnici koriste da otkrivaju tajne svemira. Uprkos velikom broju izveštaja i snimaka, nedostatak detaljnih, konzistentnih i kvalitetnih snimaka znači da nemamo dovoljno podataka da damo definitivan naučni zaključak o UAP. Jasno je da mnoge prijave UAP mogu da se objasne kao prirodni fenomeni, ali da bismo razumeli UAP neophodan nam je naučni okvir zasnovan na nauci i podacima – piše u izveštaju.

Kako se dodaje, u slučaju da se pokaže da UAP imaju konvencionalno poreklo, potraga za tragovima života van Zemlje i dalje predstavlja važnu naučnu potragu. Većina naučnih misija NASA bar delimično se bavi traženjem odgovora na pitanje da li postoji život van Zemlje.

- Potraga za tragovima vanzemaljske tehnologije je prirodni nastavak ovih istraživanja. Još 2017. Džil Tarter, pionirka potrage za vanzemaljskom tehnologijom, smislila je izraz "tehnopotpis" da bi pretpostavila šta može da se detektuje. Danas smatramo tehnopotpise otiscima prstiju napredne civilizacije kao što metaboličke proizvode ili razmeru gasova smatramo otiscima prstiju biologije. U ovom trenutku nemamo razloga da zaključimo da su postojeći izveštaji o UAP povezani sa vanzemaljskim izvorom. Međutim, ako priznamo to kao jednu mogućnost, onda su ti objekti morali da putuju kroz Sunčev sistem da stignu do ovde. Zbog toga, postoji intelektualni kontinuitet između egzosolarnih tehnopotpisa, SETI-ja i potencijalno nepoznatih vanzemaljskih tehnologija koji bi mogli da deluju u Zemljinoj atmosferi. Ako priznajemo mogućnosti bilo čega od ovog, onda moramo da priznamo da su svi makar teoretski mogući.

• Mrcina

14. septembar 2023. | 19:35

Samo u Srbiji ima oko 500.000 vanzemaljaca. Lepo su se uklopili. Rade uglavnom u državnim preduzečima.

• UAP