Kamen je 80 godina držao vrata šupe, a onda je otkriveno da je meteorit: Prodat je za neverovatnu sumu

Edmorov meteorit sastoji se od gvoža i 12 odsto nikla, a otkupio ga je Državni univerzitet Mičigena

Jedan od najvećih meteorita ikad otkrivenih u američkoj državi Mičigen stigao je u ruke stručnjaka tek posle 80 godina od pada na Zemlju. Kamen težak 10 kilograma prethodno je služio kao držač vrata šupe na lokalnoj farmi, piše ScienceAlert.

- Tokom 18 godina moje karijere, često su mi dolazili ljudi i pokazivali mi kamenje pitajući da li je palo iz svemira. Sve vreme moj odgovor je bio kategoričko ne. Kada sam videla ovaj kamen, odmah sam znala da je reč o nečem posebnom. To je najvredniji primerak koji sam držala u ruci, i što se tiče novčane vrednosti, i što se tiče naučne – rekla je Mona Sirbesku, geolog sa Univerziteta centralnog Mičigena, a prenosi ScienceAlert.

Kamen joj je doneo Dejvud Mazurek, stanovnik Grand Rapidsa, koji je hteo da proveri da li je reč o meteoritu. Ispitivanje je pokazalo da je Edmorov meteorit, kako je nazvan, sastavljen od gvožđa i nikla, a da je čak 12 odsto toga nikl. Mazurek je 1988. kupio farmu, a kamen mu je pokazao prethodni vlasnik, koji ga je koristio kao držač vrata šupe. Ispričao mu je i da je tridesetih godina video pad meteorita, a da su ga dan posle toga on i otac iskopali. Više od 80 godina korišćen je na farmi pre nego što je Mazurek rešio da proveri njegovu vrednost.

Na kraju, Edmorov meteorit prodat je Abramsovom planetarijumu Državnog univerziteta Mičigena za 75.000 dolara.

(Telegraf Nauka/ScienceAlert)