Džinovske crne rupe rastu brže nego što se mislilo

U ranom svemiru postojalo je mnogo više ogromnih crnih rupa nego što se ranije mislilo, pokazalo je novo istraživanje, a javlja portal Space.com.

Novi način prognoziranja mase najvećih supermasivnih crnih rupa, za koje se veruje da postoje u srcu većine galaksija, pokazao je da ovi kosmički titani mogu da rastu mnogo brže nego što se ranije verovalo. U centru galaksije Mlečni put nalazi se ogromni objekat koji astronomi zovu Strelac A*, supermasivna crna rupa koja je rasla zajedno sa galaksijom.

Rezultati dobijeni zahvaljujući novom modelu kompjuterskog računanja ukazuju da su, pre nekoliko milijardi godina, crne rupe bile veće nego što su naučnici mislili.

- Crna rupa u centru naše galaksije ima masu nekoliko miliona puta veću od mase Sunca, ali vidimo da postoje i one čija bi masa mogla biti i milijardama puta veća od mase Sunca – rekao je Džozef Sajmon (Joseph Simon), postdoktorand Odeljenja za astrofiziku i planetarne nauke na Univerzitetu Kolorada u Boulderu, u saopštenju Univerziteta.

Ovaj astrofizičar posvetio je svoju karijeru proučavanju ovih objekata koje je teško pratiti. U najnovijoj studiji za to je koristio kompjuterske simulacije ili modele kako bi predvideo masu najvećih supermasivnih crnih rupa u svemiru.

Njegovi proračuni pokazuju da su pre nekoliko milijardi godina crne rupe verovatno bile mnogo veće nego što su naučnici mislili. Otkrića mogu da pomognu istraživačima u otkrivanju još veće misterije – sile koje su oblikovale objekte kao što je Strelac A* dok rastu od malih crnih rupa do giganata kakvi su danas.

- Sada zahvaljujući mnogim izvorima možemo da vidimo da su u svemiru od početka postojale neke veoma masivne stvari. Razumevanje masa crnih rupa je kritično za dobijanje odgovora na neka od osnovnih pitanja poput postojanja gravitacionih talasa, kako galaksije rastu i kako se naš svemir razvijao – rekao je Sajmon.

(Telegraf nauka/Space.com)