Ubrizgavaju im radioaktivnu materiju da uhvate lovokradice: Novine u borbi za očuvanje ugrožene vrste

A. I.

Južnoafrički tim naučnika obeležio rogove 20 nosoroga malom količinom nuklearnog izotopa kako bi pomogli u hvatanju krivolovaca i trgovaca

U okviru istraživačkog projekta koji je pokrenut s ciljem da se smanji krivolov ugroženih vrsta životinja u Africi, južnoafrički istraživački tim je sproveo operaciju ubrizgavanja radioaktivne materije u rogove 20 nosoroga. Ideja je da detektori za radijaciju koji već postoje na južnoafričkim graničnim prelazima detektuju rogove nosoroga i pomognu vlastima da uhapse krivolovce i trgovce.

Profesor Nitaja Četi, dekan fakulteta za nauku na Vitvotersrandu, izjavio je da je doza radioaktivne materije koja je ubrizgana u rogove nosoroga vrlo niska i da je potencijalno štetan uticaj na životinju temeljno ispitan, prenosi AP.

Ovaj projekat u kojem su učestvovali veterinari i nuklearni eksperti, počinje uspavljivanjem životinje, nakon čega joj se buši rog i pažljivo implantira mala količina nuklearnog izotopa.

Ove sedmice, istraživači na Jedinici za radijaciju i zdravstvenu fiziku Univerziteta u Vitvotersrandu u na ovaj način su obeležili 20 živih nosoroga.

- Mi ovo radimo jer će biti značajno lakše otkriti ove rogove dok se kreću preko međunarodnih granica. Postoji globalna mreža detektora za radijaciju koja je inicijalno dizajnirana da spreči nuklearni terorizam - rekao je profesor Džejms Larkin, koji rukovodi projektom.

Prema podacima Međunarodne unije za zaštitu prirode, globalna populacija nosoroga iznosila je na početku 20. veka oko 500.000 jedinki, a danas svega 27.000 zbog trajne potražnje za rogovima nosoroga na crnom tržištu.

Južna Afrika ima najveću populaciju nosoroga, oko 16.000 i u toj zemlji se svake godine lovokradice ubiju oko 500 nosoroga.

(Telegraf Nauka/Tanjug)