U pustinji Mohave živi jedan od najstarijih organizama na svetu

D. M.

Kad je njegov život počeo, ljudi su tek počinjali da se bave poljoprivredom.

U pustinji Mohave živi prsten kreozotnog grmlja po imenu „King Klon“, koji se smatra jednim od najstarijih živih organizama na Zemlji, piše IFL Science.

Ta klonska kolonija – grupa genetski identičnih biljaka koje sve potiču od jednog jedinog pretka – verovatno je počela da raste pre 11.700 godina, otprilike u vreme početka poljoprivrede.

Da bi proverili starost te biljke, istraživači su izmerili koliko je potrebno grmovima da izrastu spolja u prsten i primenili su metodu radioaktivnog ugljenika na centar samog prstena. Oba metoda su dovela do zaključka da proučavaju zaista staro grmlje.

U stvari, Frenk Vasek, profesor na Kalifornijskom univerzitetu u Riversajdu, smatra da je taj grm bio jedan od prvih oblika života koji se proširio pustinjom nakon poslednjeg ledenog doba.

Iako je originalni centralni grm umro, okolni grmovi su direktni klonovi originala. Sistem korena prvobitne biljke je polako izrastao prema spolja i rasli su novi klonovi, polako se pomerajući prema spolja kako bi formirali prsten od 22x8 metara koji danas vidimo.

Premda izuzetno star, to nije najstariji organizam na Zemlji. Jedan od najstarijih je Pando, kolonija od 47.000 klonova jasike u Juti, za koji se smatra da je star 14.000 godina.

(Telegraf Nauka/IFL Science)