Vreme nam je isteklo, slede vekovi erupcija! Naučnici u panici zbog vulkana na Islandu

Fagradalsfjal se sprema za erupciju, a gomilanje magme samo u jednom danu izazvalo je oko 800 zemljotresa

Vulkan, Island Erupcija vulkana Fagradalsfjal u julu 2023. Foto: Emin Yogurtcuoglu / AFP / Profimedia

Vulkanska erupcija koja se očekuje na Islandu je samo početak nove ere vulkanskih erupcija koje će trajati vekovima, a magma koja se gomila ispod priobalnog grada Grindavik samo je signal onoga što će doći, upozorili su naučnici, a prenosi Dejli mejl. Vulkan Fagradalsfjal na poluostrvu Rejkjanes mogao bi da eruptira, a zvaničnici upozoravaju da je „verovatnoća vulkanske erupcije velika“ i da bi mogla da se dogodi u svakom trenutku.

Posle 800 godina neaktivnosti, 2021. godina označila je početak novog ciklusa vulkanske aktivnosti, a vulkanolog sa Kembridža Klajv Openhajmer kaže da bi erupcija mogla da pokrene novu eruptivnu fazu koja bi trajala vekovima.

Geološki podaci pokazuju da periodi neaktivnosti na ovom islandskom poluostrvu traju između 600 i 1.200 godina, a da ih prate periodi čestih erupcija koji traju od 200 do 500 godina.

- Vreme je isteklo. Možemo da se pripremimo za nekoliko stotina godina erupcija na Rejkjanesu – rekao je Edvard Maršal, istraživač sa Nordijskog vulkanološkog centra Univerziteta na Islandu, za LiveScience.

Region je imao više od 800 zemljotresa samo u jednom danu, a eksperti smatraju da se magma diže sve više i sve je jači strah od vulkanske erupcije. Vlasti su još 10. novembra evakuisale grad Grindavik.

Island se nalazi između evroazijske i severnoameričke tektonske ploče, koje su među najvećima na planeti, pa je centar seizmičke i vulkanske aktivnosti.

(Telegraf Nauka/Daily Mail/LiveScience)

• Nikolas

15. novembar 2023. | 16:05

I NA SUNCU SU OGROMNE ERUPCIJE!!!! OCEKUJU NAS NA ZEMLJI ERUPCIJE I TEKTONSKE PROMENE U DRUSTVU !!!! NISTA NECE BITI KAO PRE!!! OVOJ CIVILIZACIJI DOLAZI KRAJ -NOVA SE RADJA!