Razmnožavanje je moguće u svemiru: Embrioni uzgojeni u Međunarodnoj svemirskoj stanici

Japanski naučnici ispitali kako mikrogravitacija utiče na blastociste miševa

635191401 Japanski astronaut Akihiko Hošide na Međunarodnoj svemirskoj stanici... Foto: NASA via CNP / MEGA / The Mega Agency / Profimedia

Embrioni miševa uzgojeni su u Međunarodnoj svemirskoj stanici (MSS) i razvijali su se normalno u prvoj studiji koja ukazuje na to da bi bilo moguće i za ljude da se razmnožavaju u svemiru, tvrdi grupa naučnika iz Japana, piše Phys.org.

Istraživači među kojima su Teruhio Vakajama, profesor Naprednog biotehnološkog centra Univerziteta u Jamanaši, i tim iz Japanske agencije za aerokosmičko istraživanje (JAKSA), poslali su zamrznute embrione miševa na MSS u avgustu 2021.

Astronauti su odmrzli embrione specijalnim uređajemdizajniranim za ovu svhru, a onda su ih uzgajali u stanici četiri dana.

- Embrioni su se, u uslovima mikrogravitacije, razvili normalno u blastociste, ćelije koje se razvijaju u fetus i placentu – saopštili su naučnici.

Eksperiment je, dodali su, „jasno demonstrirao da gravitacija nije imala nikakav značajan uticaj“.

Osim toga, nije bilo značajnog uticaja na DNK i gene, pokazala su istraživanja kada su blastociste poslate nazad na Zemlju.

- Ova prva studija koja je pokazala da sisari mogu da napreduju u svemiru. U budućnosti, biće neophodno da transplantujemo blastociste uzgojene na MSS i u mikrogravitaciji u miševe da vidimo da li će uspešno da se rode – navodi se u saopštenju astronauta.