Lisica bila kućni ljubimac lovaca-skupljača?

Ostaci izumrle vrste pronađeni su u ljudskom grobu, a analize su pokazale da su čovek i kanid imali istu ishranu

Izumrla lisica Ime izumrle vrste lisice je Dusicyon avus... Foto: Liszt Collection / akg-images / Profimedia

Lovci-skupljači koji su naseljavali današnju Argentinu pre oko 1.500 godina kao kućne ljubimce držali su lisice. To je pokazalo je istraživanje tima arheologa, antropologa i specijalista evolucije objavljeno u Royal Society Open Science.

Psi su pripitomljeni već hiljadama godina, ali malo dokaza postoji o pripitomljavanju drugih vrsta kanida, prenosi Phys.org.

Naučnici su bili iznenađeni kada su 1991. pronašli ostatke lisice zakopane u ljudskom grobu starom 1.500 godina u Patagoniji, na nalazištu Kanada Seka. Veruju da je najverovatnije objašnjenje da je lisica bila veoma cenjen saputnik ili kućni ljubimac.

Reč je o sada izumrloj vrsti lisica sa nazivom Dusicyon avus iz tog regiona. Nestala je nakon dolaska Evropljana na ove prostore i pojave pasa sa Starog kontinenta.

Naučnici su proučavali izotope vodonika i azota u ostacima lisice i otkrili da je imala skoro istu ishranu kao lovac-skupljač u tom grobu, i to najviše biljnog materijala. Lisice inače jedu mnogo mesa, pa je ovo dokaz koji znači da su živeli zajedno.

Slični ostaci lisice pronađeni su u još jednom grobu iz tog vremena, ali još nisu urađene analize izotopa da bi se doneli slični zaključci.

(Telegraf Nauka / Phys.org)