Naučnici pronašli sastojak kanabisa u potpuno različitoj biljci u Brazilu

D. M.

Naučnici su pronašli kanabidiol, sastojak kanabisa poznat kao CBD, u jednoj rasprostranjenoj biljci u Brazilu, što otvara moguće nove puteve za proizvodnju sve popularnije supstance.

CBD je pronađen u plodovima i cvetovima biljke Trema micrantha blume, žbuna koji raste širom velikog dela Južne Amerike i često se smatra korovom, rekao je AFP-u molekularni biolog Rodrigo Moura Neto sa Federalnog univerziteta u Rio de Žaneiru prošle godine.

Sve više upotrebljavan za tretiranje stanja kao što su epilepsija, hronični bol i anksioznost, CBD je jedan od glavnih aktivnih sastojaka kanabisa, zajedno sa tetrahidrokanabinolom (THC) – zbog kojeg se korisnici osećaju opijeno.

Efikasnost CBD kao medicinskog tretmana se još istražuje.

Hemijskom analizom je otkriveno da Trema sadrži CBD, ali ne i THC, što predstavlja mogućnost bogatog novog izvora CBD – koji ne bi nailazio na zakonske i regulatorne prepreke kao kanabis, zabranjen u mnogim zemljama, uključujući Brazil.

„To je legalna alternativa upotrebi kanabisa“, kaže Neto. „Ova biljka raste širom Brazila. Bila bi jednostavniji i jeftiniji izvor kanabidiola“.

Naučnici su ranije pronašli CBD u srodnoj biljci u Tajlandu, kaže Neto, koji sad planira da proširi istraživanje radi identifikacije najboljih načina za ekstrakciju CBD iz Treme i analize efikasnosti kod pacijenata tretiranih medicinskim kanabisom.

Neto i saradnici su nedavno dobili 104.000 dolara od brazilske vlade za finansiranje istraživanja, koje će, kako procenjuju, trajati najmanje pet godina.

Studija firme „Ventidž“ procenjuje da globalno tržište za CBD ima vrednost od skoro pet milijardi dolara i predviđa da će dostići vrednost veću od 47 milijardi dolara do 2028, podstaknuto uglavnom upotrebom u cilju zdravlja i kvaliteta života.

(Telegraf Nauka/Science Alert)