Stvorio genetski modifikovane bebe, pa zaglavio robiju: Kineski naučnik oslobođen posle tri godine

A. I.

Ozloglašeni genetičar He Žiankuji vratio se u laboratoriju

He Jiankui Foto: Tanjug/AP

Kineski naučnik He Žiankuji, koji je bio u zatvoru zbog svog istraživanja na stvaranju prvih genetski modifikovanih beba, izjavio je da se vratio u svoju laboratoriju. Tu će raditi na razvoju tretmana za Alchajmerovu bolest i druga genetska oboljenja.

He je za japanski list Mainiči šimbun potvrdio da je nastavio rad na editovanju genoma ljudskih embriona, uprkos kontroverzama, prenosi Gardijan.

- Koristićemo odbačene ljudske embrione i poštovaćemo i domaća i međunarodna pravila. Nemam plan da stvaram još genetski modifikovanih beba – rekao je He.

Kineski sud osudio je 2019. Hea na tri godine robije zbog kršenja medicinskih propisa. On je tada tvrdio da je stvorio genetski modifikovane sestre bliznakinje Lulu i Nanu i to pomoću tehnike CRISPR-Cas9. Gardijan podseća da je on tada rekao da su zbog njegovih modifikacija gena bliznakinje imune na HIV. Nakon toga je rođeno još jedno dete.

He tvrdi da je svo troje dece „savršenog zdravlja i nemaju nikakvih problema sa rastom“ i dodaje da bliznakinje danas imaju pet godina i idu u vrtić.

He je rekao da se nada da će u tri laboratorije koje je otvorio posle izlaska iz zatvora 2022. koristiti genetski inženjering iz ljudskih embriona za razvoj tretmana za retke genetske bolesti kao što su Dušenova mišićna distrofija i Alchajmerova bolest.

(Telegraf Nauka/Tanjug)