Svemirski robot imaće "mozak" kao insekt: Veštačka inteligencija na novom zadatku

A. I.

Platforma kompanije Opteran biće ispitana unutar robotizovanog rovera za istraživanje Marsa

Selfi sa Marsa Foto: NASA/Cover Images/INSTARimages.com / INSTAR Images / Profimedia

Engleski Univerzitet Šefild i kompanija Opteran zajednički rade na projektu svemirskog robota kojim upravlja algoritam veštačke inteligencije zasnovan na mozgu insekta.

Preduzeće Opteran je najavilo partnerstvo sa Erbusom, najvećom evropskom avioindustrijskom kompanijom, kao i sa britanskom i Evropskom svemirskom agencijom (ESA), kako bi se testirala Opteranova platforma unutar robotizovanog rovera za istraživanje Marsa koji proizvodi Airbus, prenosi londonski Tajms.

Englesko preduzeće koje su 2012. godine osnovala dva naučnika razvilo je AI sistem za robotiku i tvrdi da je njihov prototip robusniji i lakši od drugih jer je zasnovan na modelu mozga iz prirodnog sveta.

- Ono što smo uradili jeste da smo detaljnom proučili biologiju mozga i postavili cilj da osmislimo opšti princip za bilo koju mašinu koja se kreće. Iskorišćavamo 600 miliona godina evolucije da stvorimo nešto što zovemo neuromorfni softver za mašine. To je radikalno novi naučni pristup u AI. Nadam se da će se ova tehnologija uspešno primeniti na Marsu, gde su teren i uslovi rada izuzetno izazovni – rekao je Dejvid Rajan, izvršni direktor Opterana.

Prema njegovim rečima rad na veštačkoj inteligenciji se svodi na obradu masivnih količina podataka.

- Mi smo postavili vrlo jednostavno pitanje: Šta je priroda uradila? Zaronili smo u mozgove insekata kao što su pčele, mravi i muve da bismo to saznali - rekao je Rajan.

Preduzeće Opteran zapošljava 45 ljudi, od neuro-naučnika i komparativnih biologa do ajtijevaca.

U 2022. godini Opteran je prikupio sredstva u visino od 12 miliona dolara od grupe investitora, a ukupno dosadašnje ulaganje od osnivanja preduzeća procenjuje se na 15 miliona dolara.

(Telegraf Nauka/Tanjug)