Naučnici oduševili najmlađe: Oko 70.000 posetilaca na 14. Evropskoj noći istraživača

Više od 300 naučnika učestvovalo je u kreiranju ovogodišnjih postavki kojima su otključali tajanstven i uzbudljiv svet nauke i učinili ga dostupnim i fascinantnim posetiocima svih uzrasta

Noć istraživača Foto: Tanja Drobnjak / Noć istraživača
Više od 70.000 ljudi posetilo je ovogodišnju 14. Evropsku noć istraživača, na kojoj je bilo 308 različitih aktivnosti u 24 grada, saopštili su organizatori Noći istraživača.

Manifestacija je održana 29. i 30. septembra uz zagrevanje od osam dana.

- Više od 300 naučnika iz Beograda, Čačka, Kragujevca, Trstenika, Niša, Leskovca, Ranovca, Rekovca, Zaječara, Negotina, Novog Sada, Šapca, Kikinde, Kruševca, Prijepolja, Priboja, Nove Varoši, Paraćina, Jagodine, Svilajnca, Despotovca, Pirota, Inđije i Ćuprije učestvovalo je u kreiranju ovogodišnjih postavki kojima su otključali tajanstven i uzbudljiv svet nauke i učinili ga dostupnim i fascinantnim posetiocima svih uzrasta - navedeno je u saopštenju organizatora.

- Smatram da smo uspeli u nameri da zainteresujemo najprobirljiviju i najzahtevniju publiku - istakao je Darije Janošević iz Centra za promociju nauke, jedan od koordinatora projekta ReFocuS Art.

Jedna od najboljih ilustracija ovogodišnje manifestacije, dodaje, ogleda su njegovom kratkom razgovoru sa jednim dečakom koji mu je objasnio kako mu se dopada sve što je Noć istraživača pripremila, ali neće moći sve da pogleda za jedan dan sa roditeljima, pa je zamolio baku i deku da ga dovedu i sutradan.

Noć istraživača Program u Jagodini... Foto: Noć istraživača / Promo

- Ovogodišnja Noć istraživača je prevazišla naša očekivanja po broju posetilaca. Oni su otišli bogatiji za brojna naučna saznanja, ali smo isto tako i mi bogatiji za mnoštvo osmeha i zadovoljenih znatiželja - istakla je prof. Biljana Šljukić Paunković sa Fakulteta za fizičku hemiju, koordinator projekta ScienceSCool.

Evropska noć istraživača u Srbiji realizovana je kroz dva projekta: ReFocus Art i SciencesCool.

Koordinator projekta SciencesCool (Science on the move - from lab to streets & school) je Fakultet za fizičku hemiju Univerziteta u Beogradu u partnerstvu sa Institutom za molekularnu genetiku i genetičko inženjerstvo Univerziteta u Beogradu.

View this post on Instagram

A post shared by Evropska noć istraživača (@nocistrazivaca)

Koordinator projekta ReFocuS Art (Road to Friday of Science and Art) je Centar za promociju nauke u saradnji sa Institutom za biološka istraživanja „Siniša Stanković“ - Institutom od nacionalnog značaja za Republiku Srbiju, Prirodno-matematičkim fakultetom iz Niša i Zavodom za zaštitu spomenika kulture Kragujevac.

Projekti su finansirani iz programa „HORIZON EUROPE“, najvećeg programa Evropske unije za istraživanje i inovacione delatnosti, a u okviru potprograma „Marija Sklodovska-Kiri”. Više informacija možete naći na zvaničnom sajtu: nocistrazivaca.rs.